Preggoupdate

Nu befinner jag mig i gravidvecka 22 och lite över hälften av graviditeten är avklarad! Om man jämför den första tiden av graviditeten med nu så kan man säga att jag mår som en prins. Min matlust har tack och lov helt funnit sig tillbaka och tyvärr lika så mitt sötsug. Choklad finns med i ungefär 50% av mina tankar. Annars mår jag superbra. Magen är inte sådär jättestor än heller, så den är inte så meckig. Men om ni vill höra lite klagomål, så skulle det vara att jag blir lättare trött. 
 
I början var det ganska så svårt att avgöra huruvuda det var bebisen jag kände göra konster i magen, eller om det bara var hederlig gas... Men dagarna innan vi flög till Berlin kunde jag konstatera att det faktiskt var vår lilla dotter som jag kände i magen. Hur coolt som helst! Lite knäppt är det allt, tänker er själv att känna något levande röra sig i magen. Men jag vet ju att det är vårt barn och inte en läskig alien, så det är bara mysigt. Nu känner jag bebisen varje dag!
 
Ännu har jag inte fått några stretch marks på min mage... Jag smörjer nästan dagligen in magen med en olja som heter "Japanese Camellia Oil Blend" från Elemis. Den kostar lite mer än matolja på Ica om man säger så. Närmare 345 kronor. Återstår att se hur mycket oljan hjälper. Men får jag en bristning här eller där så kommer dom att matcha jättefint med mina andra på låren. 
 
Det var allt för denna gången! 
 
 
 Färsk bild på magen, tagen idag! 
 

Kommentarer :

#1: Rebecca

Vilken fin mage, Lotta!! Skönt att du gör uppdateringar på bloggen :D

skriven
#2: Annya

Såå fin du är!!
Kolla nu in en bra chokladaffär. Det borde finnas i stostaden där!?
Köp en renare 85% mörk. Du får :) äta mörl choklad. Nyttogt. Man äter inte heller så mycket för det suget försvinner helt enjelt när kroppen "fått nog". O till alla som vill argumentera"Det är för att den är äcklig" säger jag: Ok, ät Marabou typen då, som inte innehåller nåt nyttigt o är skenchoklad- o bli tjock. Du.vet Lotta att svärmor har rätt - i alla fall angående choklad. :) Puss

Svar: Haha, såklart du har rätt! Det är ju bara så gott med Milkas mjölkchoklad med kolasås och nougat i! Men jag ska köpa mörk choklad! Tack för påminnelsen :) Fast det blir nog med någon smaksättning, typ apelsin eller så. Annars blir det för bittert för min smak.
Emil och Lotta

skriven

Kommentera inlägget här :