Vattenmelon

Jag har många gånger fått frågan om jag har några graviditetscravings och på det har jag svarat "nä, egentligen inte". Fram tills nu. Visst har jag varit sugen på choklad då och då, men det skulle jag nog säga är oberoende av graviditeten. Men nu kan jag nog inte svara nej på frågan om cravings längre, för jag är sugen på vattenmelon mest hela tiden. Åh vad gott det är! Svalkande, friskt och sött. Mums. 
 
Sommaren är här och här hemma har vi gått in i det är njuta-läget som man ofta gör under sommartid. Ja, ni vet vad jag pratar om, jag har nog sett era instagrambilder av drinkar i solen och filtar i det gröna gräset. I lördags strosade jag och Emil omkring här i Berlin och upptäkte ett av våra nya favoritplatser, Hackescher Markt. Det inhandlades färsk frukt, färskt bröd, färskost och så vidare, som sedan avnjöts i solen framför Spree, ån som rinner genom Berlin. Livskvalitet brukar vi kalla det, och det var det sannerligen. Ofta är det ju så att de till synes små sakerna faktiskt är det som ger mest.
 
 
 

Kommentera inlägget här :